upcycling: де закінчується свідоме споживання і де починаються порушення прав інтелектуальної власності

Апсайклінг ( з анл. upcycling - вторинне використання) - це творчий підхід, який передбачає перетворення старого одягу та матеріалів у нові, цікаві речі. Згідно з аналізом, проведеним Business Insider, індустрія моди відповідає за 10% від загальних світових викидів вуглецю, що дорівнює обсягам викидів Європейського союзу загалрм. У той час 85% всіх текстильних матеріалаів опиняється в смітниках.

До моменту, як твір перейде в суспільне надбання, використання творів, а також використання фрагментів, похідних творів і тому подібне – тільки з дозволу спадкоємців!

Фото: @nastas.i.ya

UPCYCLING брендів стає все більше, і сам підхід
перетворився на цілий напрям. Цього року українські кравчиніпідхопили тренд перевишити футболки поло у вишукані корсети. Нові вироби майже ні чим не видають старі футболки, якби не одне але - залишені логотипи відомих брендів. Не сумнівайтесь
що логотипи зарестровані компаніями як торговельні марки. Ба більше, торговельною маркою може бути не тільки логотип, але про це згодом.

Ви скажете: всім зрозуміло, що корсети не від Ralph Lauren. А ми відповімо: використання чужої торговельної марки у власному виробництві та її поява в рекламі вважається порушенням майнових прав на ТМ. Тим паче в однаковому класі товарів. Якщо Lacoste та Polo Ralph Lauren ще не дійшли до TikToky, то наступні бренди ( бао їх юристи) виявились більш уважними.

У серпні CHANEL поновили справу проти Villo&Co з Техасу, які виготовляють прикраси з “ гудзиків Chanel”, зі звинуваченням у порушенні прав на ТМ, оманливій рекламі та підробках. Хоча, швидше за все, самі гудзики є підробкою, прикраси не викликають ніякої інщої асоціації, крім як з Chanel.

Фото: з матеріалів справи Chanel, Inc. v. Villo & Co., LLC

Фото: Coperni

У вересні Levi`s подали позов проти французьського бренду Coperni через викорстання у джинсах схожих тканинних ярликів та візерунка швів на кишенях. Levi Strauss & Co зареєстрували торговельну марку для червоного ярлика в 1965 році, який раніше використовувався як частина корпоративного логотипу та на торгових вивісках. Крім схожих елементів дизайну джинсів, об’єктом позову також є справжні продукти денім-гіганта Levi`s, які були “ перероблені “ гучним модним брендом без дозволу!

Отже, апсайклінг - справа корисна, але в той час ризикована. Думаючи про порятунок планети можна ненавмисно вчинити  trademark infringement. як бачите, торговельною маркою можуть бути будь-які елементи продукції, завдяки яким компанії вирізняються серед конкурентів: колір, оригінальний шов, і, безпосередньо, логотип. А зареєструвати їх допоможуть професіонали - патетні повірені. Тобто ми.Будете уважно слідкувати за цими справами та тримативас у курсі!